neděle 9. června 2013

Mac and cheese

Hezký nedělní večer,

také máte určité vůně a jídla spojená se vzpomínkami a místy? Je to taková "brána do kdysi", alespoň pro mě. Když ucítím čerstvě naštípané dřevo, vybaví se mi vzpomínky na dědečka a léto na chatě. Vždycky když jím sushi, vzpomenu si na Zorku a Markétku - kamarádky, se kterými jsem na něj ráda chodívala. Vůně maté mě zase přenese na horké tuniské pláže.
Těstoviny zapečené s čedarem a parmazánem jsem si zase spojila s poslední návštěvou KikiMegg před stěhováním u nás doma.



Čas vrátit nemůžeme, ale můžeme si ho připomenout a na chvilku se "přenést". Hodně takových časopřenašečů a dechberoucích zážitků Vám přeju.





  • 400g makaronů nebo jiných těstovin
  • 300ml mléka
  • 250ml smetany na vaření
  • 240g nastrouhaného čedaru
  • 80g nastrouhaného parmazánu
  • sůl, čerstvě namletý pepř
  • špetka lásky



Troubu předehřejeme na 200 stupňů. Těstoviny uvaříme podle návodu, aby byly "al dente". Přecedíme, vrátíme zpátky do hrnce, přilijeme mléko,smetanu, přisypeme 2/3 čedaru a všechen parmazán. Osolíme, opepříme a přivedeme k varu. Až se vše promíchá a spojí, sejmeme z plotny, posypeme zbývajícím čedarem a dáme na 8-10 minut zapéct.





8 komentářů:

  1. To je dobrý, dneska jsem myslela na to, že si koupím chedar a udělám si makarony se sýrem :D.

    Beruško já na tebe také často myslím, a to nejen u sushi ;). Ale v podstatě kdykoli, když jím to své "zrní", pže to ty jsi mě naučila jíst červenou čočku, bulgur, kuskus... <3

    OdpovědětVymazat
  2. Představ si, že toto jídlo jsem nikdy nejedla. Vím, jak je známé...no budu si ho muset připravit sama. Ozvi se :-), až to půjde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je výborné:-) možná ho příště zkusím bez parazánu. Lépe chutná k vínu:-) napíšu:)

      Vymazat
  3. Já dělám něco podobného. Těstoviny smíchám s nějakým masem a nastrouhaným sýrem, dám do zapékací misky a celé přeliju směsí ze smetany, vajíčka a koření.

    OdpovědětVymazat
  4. mmm šla bych zas na sushi zlato :))

    Z.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář.:)

Šíření veškerého obsahu bez souhlasu autorky je přísně zakázáno. Kdo se proviní, bude odsouzen k věčným útrapám v ohni pekelném!