čtvrtek 20. září 2012

Klubové karty obchodů

 A naší kartičku máte?


Také Vám ta věta přijde otřepanější než konečky vlasů zanedbané sousedky (která tu hyperextražůžo věrnostní kartu nemá)? Klubové karty se před pár lety na českém trhu vyrojily jako houby po dešti . Nabízí nám je v lékárnách, v drogeriích, v obchodech s oblečením, v kavárnách, v knihkupectvích a dokonce už i v potravinách.

   Karty většinou obdržíte zdarma po vyplnění registračního listu. S poplatkem při registraci jsem se zatím setkala jen jednou a to v drogerii Schlecker, tam zaplatíte za kartičku třicet korun. Protože ale do Schleckeru moc často nechodím, věnovala jsem kartičku kamarádce:-).

   Ale jsou pro nás klubové karty opravdu výhodné nebo nás obchodníci nevědomky nutí nakupovat víc díky vidině získaných bodů za vyšší útratu?

   Dvakrát měř, jednou řež!
Dřív než se vrhnete do bezhlavého nakupování a "sbírání bodíků", zapřemýšlejte, jestli se Vám to vyplatí. Ne nadarmo se totiž říká "Sleva něco stojí".

   Já sama vlastním několik věrnostních karet. Pojďme se na ně podívat zblízka:


1) Klubová karta Paláce knih Luxor. Tahle oranžová kartička Vám zajistí slevu 5% na celý nákup. Vyplatí se, pokud nemáte ISIC kartu, na kterou v Luxoru získáte slevu 10%.

2) Karta MARKS&SPENCER, za každý nákup obdržíte body, které můžete proměnit za poukaz  na nákup v M&S prodejnách a to je docela příjemný:-). Tuto kartu mám teprve pár dnů a tak si musím všechny výhody, které přináší, přečíst.

3) Orsay club: Za každou korunu dostanete 4 body za nákup
                     
Počet bodů
Hodnota klubových poukázek
12 000 až 12 999
120 CZK
13 000 až 13 999
130 CZK
14 000 až 14 999
140 CZK
15 000 až 15 999
150 CZK
...
...
48 000 až 48 999
480 CZK
Platnost bodů je časově omezena, takže, pokud jich do určitého data nestihnete nasbírat tolik, abyste dostali poukaz na slevu v příštím nákupu, propadnou Vám.

4) Reserved klub, zde je to velmi podobné jako v Orsay clubu. V každém čtvrtletí Vám spočítají body a pokud jich nenasbíráte alespoň 2000, máte smůlu (2000bodů 100kč poukázka na nákup).

5) Coffee Heaven (dnes už Costa), pokud podmínky stále platí stejné. 10% z útraty Vám přičtou na Vaši kartu a můžete si tam po získání určitého kreditu koupit např.kávu (př. utratíte 300kč, 30kreditů Vám připíšou a vy si za ně v té hodnotě můžete něco koupit nebo sbírat dál). Na oficiálních stránkách slibují i ochutnávky kávy zdarma, ale nikdy mi od nich žádny e-mail nedorazil, tak nemohu posoudit.

6)drogerie Dm zavedla věrnostní karty jako jedna z prvních. Za každých 20kč získáte jeden bod. Body proměňujete za slevové knížky, knižní publikace, či za slevy na wellness pobyty a tak dále. (Tu využívám ze všech nejvíc)

7) Sparkys-přiznám se, že na kartičku tohoto hračkářství jsem nakupovala jen dvakrát. Pokud neholdujete plyšákům, moc jí nevyužijete. Po získání 50ti bodů, získáte poukaz 200kč na nákup, ale než ty body nasbíráte......

8) I am.  Bižuterie, my holky ji milujeme. Tahle kartička nabízí 30%slevu na celý nákup, ale má to jeden háček (překvapivé, že?:-)) Musíte získat deset bodů. Každý bod získáte za utracených 250kč, ale při jednom nákupu můžete získat maximálně tři body (nic pro megalomanky:-)), takže až utratíte dva a půl tisíce dostanete možná nějakou tu slevu, pokud dřív tuto akci nezruší:-)

9) klubová karta bižuterie Bijou Bijou, tu mám moc ráda. Neklade si žádné podmínky a na každý nákup mám slevu 10%


A jak to máte s věrnostními kartami, vy? Propadáváte jejich kouzlu a sbíráte bezhlavě body nebo stojíte nohama pevně na zemi? 

Krásný večer, moji milí :-)

11 komentářů:

  1. Věrnostní karty mám také, ale nějaké výrazné výhody mi neposkytují. O Bijou Bijou jsem nevěděla, ale stejně tam nakoupím možná jednou za rok a to ve slevách, na což se určitě kartička nevztahuje. Vyhovuje mi spíš sbíraní razítek a pak nějaké to kafe zdarma jako u nás v kavárně.

    Prosím zruš si psaní/ověřování kódů proti spamu. Docela to zdržuje a někdy se mi to nepovede. Navíc to na telefonu někdy nepřečtu. Opravdu ti spam chodit nebude, také jsem to vypla. Ani jsem nevěděla, že to mám zapnuté. Díky.

    OdpovědětVymazat
  2. A ta kavárna je někde poblíž Bohnic?:-) Pardon, já ani nevěděla, že něco takového mám. Podívám se na to, snad to najdu:)

    OdpovědětVymazat
  3. Věrnostní karty používám celkem ráda :) Nejvíce však co DM drogerie,Tesca,Ikei (tam je pro členy ve všední den káva či čaj zdarma a vždy tam mají celkem velké slevy pro členy) a poslední kartou kterou mám je do hračkárny Dráčik ( mají tam u několika kusů zboží "pohádkovou cenu" která platí pouze pro členy a dále pak je na každý nákup sleva)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem netušila, že má Ikea takové benefity. Brzy se tam půjdu podívat na nějaké doplňky do bytu:-) Díky za příspěvek)

      Vymazat
  4. Věrnostních karet je mraky, ale většinou zapomenu, že ji vůbec mám a nebo třeba u DM drogerie jsem nikdy nepochopila, jak se zaregistruju a jak to pak dál funguje :|. Co pravidelně využívám, tak je karta Knižního klubu, ale to kvůli tomu, že jsem zaměstnanec a tudíž mám i větší slevu. Tam už máš pak podmínku koupit jednu knížku za čtvrt roku, což se ne kaýdému vyplatí... kdysi jsem měla ještě trafikovou kartu, kam se mi načítaly body a pak jsem měla třeba noviny zadarmo... ale ikeu asi zkusím:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Ale ta hlavní karta, která mi ušetří hodně peněz: Karta Dr.Maxe:-) lékárna, kde stačí vyplnit přihlášku, karta je zdarma a pak máš vše levnější o třicet korun (poplatek za recept), tu využívám fakt hodně..ale jinak se mi karty moc nevyplatí, páč pravidelně třeba v dm drogérii nenakupuji, když ji nikde v blízkém okolí nemám...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V dm Ti poradí prodavačky, vyplníš dotazník a za nějaký čas ti dorazí karta:-) Dr.Max je dobrej, ale v oklí ho nikde nemáme:-(

      Vymazat
    2. Tak už mám i DM kartu:D ale teda, moc tam nechodím, nemám ráda povinnost pravidelného nákupu, takže se uvidí, jestli mi vůbec k něčemu bude... doufám, že mi nebudou chodit upomínky... je škoda, že Dr.Maxe nikde nemáš, páč je fakt super:-)za chvili mi teda nebude platná ani karta Knižního klubu, což mi mrzí, páč u nás se dalo koupit cokoli a plnilo to povinnost, takže lidi budou právem nadávat..Ale asi začnu chodit do Teta drogerie, páč mi nabídli kartu, kde máš stálou slevu 3-5%, což není moc, registrace je zdarma a zase sbíráš body: 1bod=30kč...tak jestli se mi to občas trošku vyplatí a nemusím nic, tak proč ne... H.D.

      Vymazat
    3. V Dm žádné podmínky nákupu emáš, já si právě za body beru slevové knížky a je to fajn:-)

      Vymazat
  6. Ahoj, prosim tebe..tu kartičku I am jsi získala kde ? přímo v prodejně nebo někde v registraci přes internet ?

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář.:)

Šíření veškerého obsahu bez souhlasu autorky je přísně zakázáno. Kdo se proviní, bude odsouzen k věčným útrapám v ohni pekelném!